24 lut 2010

Polskie dzieci na Litwie ..a sumienia Polaków w macierzy ..

Zainspirował mnie tekst Łażącego_Łazarza , opublikowany na portalu niepoprawni.pl ..

Trafił w sam raz w moją czułą strunę . Sam doświadczyłem podobnej "dobroczynności" z rąk nie tylko dziennikarzy ale i wielu innych zdawałoby się wspaniałych po wielokroć stawianych wręcz za wzór do naśladowania .. personach . Dziś to już wiem iż są to zwykli nie warci nawet mojej "pisaniny" , żadni jedynie rozgłosu i poklasku " Celebryci ".

A jakże nie piszę tego bez kozery , pewnie każdy z nas a w każdym razie ten , który próbował choć raz w życiu ot tak z potrzeby serca wesprzeć jakąś inicjatywę ,dzięki której można by było komuś po prostu pomóc ..stanął wobec bariery czasem nie do przebycia ..

Te kilka przykładów to oczywiście czubek tzw. "góry lodowej" ludzkiej pychy i arogancji .I jakoś tak się nieszczęśliwie składa iż gdy ktoś wyżej na "drabinie" pokarmowej tym okazuje się większą zazwyczaj świnią (nie mam na myśli tej porządnej dającej z siebie wszystko łącznie z szynką i baleronem), bezwzględną i zupełnie głuchą na wołanie innych ..jedyne co do nich przemawia to "brzęk monet" ..

Jakiś czas temu zainteresowałem się pewnym społecznikiem z Krakowa który sam nie wiele mając postanowił pomóc tym , którzy są jeszcze biedniejsi od Niego samego ..to pan Leszek Wójtowicz (Rychta) , który to by nieść pomoc polskim dzieciom z nielicznych szkół polskich na Litwie założył stowarzyszenie. www.placieniszki.org .. Wspiera szkołę podstawową w Placieniszkach . Jakiś czas już obserwuję działania tego wspaniałego człowieka i jak myślicie media się tym zainteresowały ..?


Oczywiście z tego nie ma lodów a i dopłacać by pewnie trzeba było stąd i zero rozgłosu ..ot na wzór tej zdesperowanej dziennikarki odezwie się ktoś z braku tematu na bieżące potrzeby ..

Warto i zajrzeć w to miejsce jeśli ktoś chciałby choć przejrzeć kilka zdjęć z tamtych okolic .. http://sopoopole.cba.pl/szk.php Zdjęcia pochodzą z dwóch kolejnych polskich szkół których niewiele już pozostało na Litwie , tym razem materiał pochodzi ze szkół w Borskinach i Ludwinowie (dziel.Wilna)..

Wiem dokładnie Łazarzu co odczuwasz na sam widok tego "środowiska" ..czasami sam wątpię w to co opowiadał i czego uczył mnie mój dziadek ..że ludzie są z natury wspaniali i dobroduszni ..to życie "koryguje" ich charaktery i poczynania ...



Dzieci ze szkoły w Ludwinowie / Wilna


Dzieci ze szkoły w Borskunach [Litwa]


Kiedyś się zbiorę podobnie jak to zrobił Łażący_łazarz i wygarnę tym hipokrytom jak świni do koryta tą ich arogancję i hipokryzję po 100 kroć hipokryzję ..

W większości to zwykłe mendy i karierowicze jak dla mnie funta kłaków nie warci ..
Warto byłoby również i wspomnieć o naszych posłach a miałem liczne przykłady "zainteresowania" się tematem ..

A jakże ..to tzw. spychologia ..i sztuka umiejętnego wybałuszania i wywracania oczami ..w konsekwencji prowadząca do zbycia w sposób zawoalowany "upierdliwego" wyborcę ..nie daj Boże społecznika /..

Na ten przykład posłanka Jazłowiecka z Opola ( obecnie europoseł z ramienia PO ) na mój apel o wsparcie choćby niewielka kwota oznajmiła że "poczeka aż inni wpłacą" .. Tak samo było bądź podobnie z innymi "przedstawicielami" Narodu ..

By nie łamać prawa założyłem wówczas "Stowarzyszenie pomocy Polskim Szkołom na Litwie w Borskunach i Ludwinowie" ..

Pomimo tego i innych licznych zabiegów w środowisku opolskim , artykułu w prasie lokalnej , odzew z małymi wyjątkami był .. adekwatny do sumień większości zamieszkujących to miasto chciałoby się rzec polskich obywateli ..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz